@}--- Genting Highlands 30.12.2008  

Posted by: rose emely in

menghabiskan tahun 2008 dengan jalan2 di kota keriangan....sungguh mengasyikkan!!! dah nak suku abad idop, nie laa pertama kali nyer menjejak kaki ke Genting. huhuhu...cian aku. dolu2 mmg tak der channn laa nak bejalan...kompom kene ceramah ngan mak n ayah. soklan cepu mas yg slalu dapat...buat aper nak bejalan??? ngabeskan duit jer!!! dan krn soklan cepu mas tu laa buat aku serik nak mintak g jenjalan lagi...bukan serik aper pun. buhsannnn...jwpn yg samer gak diorg bagi. dan krn itu jugak...aku menyimpan dendam, bila ada duit sendirik...aku pegi jer maner aku nak!!! puas hati...keh keh keh (setan punyer anak!!!)


so... seawal pagi jam 7.30, Selasa (30.12.2008) haku menggerakkan kaki dan badan ku menuju ke destinasi. sajer nak pegi time kejer n awal pagi...sbb tak nak crowded ngan manusia... benti sapan kat Ampang, truskan pejalanan...n sampai ke cable car station lebih kurang kol 8.30 pagi. hmmm nyaman sungguh menyedut udara segar...sejuk tu tok sah katalaa...smua org aku tgk dah pakai baju sejuk. aku??? tetap maintain lagi tak pakai sweater pun. lemak tebal...sebagai penebat!!! hwa hwa hwa...setan!


plan nak bawak keter naek smpi atas...tapi cam rugi plak kalo tak naek cable car yg terpanjang di asia tenggara nie...so decide park je keter kat station bawah. then...the journey begins...



:: let's layan the pikcers... ::









sampai kat puncak nie lebih kurang kol 9 lebih. hurmmm...kejakunan kejap. cuci mate memandang sekeliling. huhuhu...cian aku!!! sesampai kat theme park trus pi beli tiket...haku amek outdoor jer...RM38. fisrtly...round2 dulu dlm theme park tu...jengah2 aper yg nak dimainkan...



game ni betul2 kat main entrance. bentuk buai...namer glamer dia, mampus aku tak hengat. penat perah otak ni..tak jalan jugak. aku dah skodeng org2 yg naek...sumer bagai histeria menjerit2...cuak jugak nak naek...kot2 la tercampak. sia2 hidup aku mati kat tempat cenggini...sungguh tidak beriman!!! tapi last2...haku naek jugak....fuyooo....best gilerzzzz..!!!


turun jer...rasa melayang2. ana finin!!! syukur aku maseh selamat...mak! ayah! aku syg dirimu.
lutut dah ala2 menggigil yg game perkenalan tu...so pi rileks2 jap n posing2 for kenangan...



biler dah cool sket...try the next game. Pirate Ship...duk lam sampan...pastu hayun tinggi2...


hurmmm...enjin dah panas...keseronokan mula terasa. pi layan Pirates Train plak...acam bodoh jerk game ni. beratur sket punyer panjang...pintu depan nampak extreme...masuk dlmmmmmm.....hampehhh!!! bebudak yg berani tu kuor pun leh gelak2...dah la tu..tak sampai 5 min train tu pusing kat dlm...siot tol!!!



pastu...aku legar2 kat depan tu. skodeng aper plak game pasni. terpandang la pulak Space Shot. ngeri jugak game nie...paling extreme laa aku rasa. ngan hati yg dup dap dup dap...pi jugak beratur. perghh...memang 1 shot leh trus jalan. kpd mereka yg blom merasa, silalah naek...utk uji tahap keberanian anda!!! part ni takder gambor...naek serentak...saper plak nak tulun hamek gambor haku kan?


sekali lagi lutut menggigil...naseb jer umur panjang. hwa hwa hwa...kalo tak arwah dah aku nie. pi cool kan diri ngan menjilat aiskrim dikala cuaca dingin. memula aku kutuk bebudak kat situ, sejuk2 pun nak makan eskrim...last2 aku mkn jugak. dah la tu...amek yg double scoop lak tu...tamak sungguh. tapi mmg sdp...betambah sejuk. siap ada game kat stall tu...suh pusing bulatan tu. hmm dpt laa satu buble beg kaler biru...ada cop nestle lagik...


sambil makan...pi beratur kat Crazy Space Lab. ni lagi cam bangang...siap letak penghadang...kunun takot tercampak!!! tapi tak bergerak punnnn! dinding belakang jerk yg berpusing. skali lagi dlm masa 5 min kene tipu!!! seb baek GOH TONG dah mati...kalo tak, dia aku suh duk dlm tu....rasakan kebodohan game yg dia letak!!!



dah penat...benti kejap utk lunch. masa sapan kat Ampang, sempat tahpaw roti hotdog... so itu laa menu lunch aku. air mineral mmg dah bawak siap2 dlm beg...jimattt laa konon nyerr!!!

dah kenyang sambung journey...masuk Dinosourland plak. hmmm tmpt ni oklah. cantik...sbb atas bukit. so leh nampak view kat bawah2 tu...pemandangan mmg cun. ms kat sini...genting dah mula nak berkabus. smpt laa capture gambor2 sblom kabus tebal....




then pi layan game2 tikam...aku dah aim teddy bear yg cun2 tu...byk jugak laa duit habes kat sini...geram nyer pasal.

hehehe jgn terpedaya k...takder nyer tangan aku leh dpt bear sebesor tu. yg aku dpt....tu kat bawah ni gambor nyer....


lebih kurang kol 1 lebih...aku masuk indoor game plak. tapi disebbkan aku amek tiket outdoor game jer...so dlm indoor ni...game2nyer terhad jer laa. memula pi round2 dlm gondola naga nih... pastu naek...train yg ada rusa ala2 santa claus tu...



lebih kurang sejam dlm tu aku kuor balek...then masuk balek outdoor game. ader lagi tempat tak jejak iaitu Beryl's Chocolate Wonderland...



beli la jugak cekelet skotak...he he he amek hati penjual. pastu patah balek masuk first world. nak balek dah...time ni baru kol 3 lebih. rasa dah tak larat nak stay lelame kat atas ni....



sebelom turun...aku sempat ler pi beli baju kat plaza ni. nak wat kenang2an... pastu masuk plak kat Amazing 10 Animal Kingdom. ni kira cam mini zoo dlm plaza laaa...ada beberapa pikcers nak share...next entri laa aku upload. nak muntah dah buat yg ni....lebey kurang kol 5 baru haku turun. time balek...kabus dah tebal. so hamek gambor pun...tak nampak view kat luor...anyway, i'm very enjoy with this trip...



This entry was posted on 11:49 AM and is filed under .