@}--- nak mandi  

Posted by: rose emely in

balek dari Cameron...esoknyer pi jelajah PD lagi. alasan kukuh utk bermandi manda. hari ni CNY. kompom-kompom manusia berduyun-duyun di mana-mana sajer. bajet nak kuor umah kol 6.30 pagi lagik...tapi kali nie tak menjadi. mgkin sebab penat dari Cameron tak ilang lagik...

last-last kuar rumah lebih kurang kol 8 timingnyer... yg haku peliknyer...kali ni tak lalu highway plus cam biasa. tapi still exit dari Kajang. cumer kali nie lalu highway baru...HIGHWAY LEKAS. huhuhu...mmg lekas sungguh!!!

sampai-sampai PD...fuhhh manusia! memang ramai gilosss... kat pantai tu cam semut berjalan dah aku tengok. skodeng punyer skodeng...tak cam best plak kan bila dah ramai2. aku gagah pi cari hotel dulu...mmg dah plan nak titon kat PD 1 nite. tapi kira bercuti kali ni...mmg aku di tahap sengal. suker tak booking awal. nak tak nak...merempat ler kat hotel yg ala kadar tapi cuns....

* motif : nak pinjam towel hotel...nak wat pi mandi kat beach. keh keh keh....

oleh kerana hari dah semakin siang...dan manusia pun semakin ramai. akhirnya aku membuat keputusan utk menikmati makan tegahari dulu pd jam 11.30 pg memandangkan pagi itu aku tidak bersarapan. dah kenyang....ronda lagi utk cari park. aku dah semakin bohsan dgn keadaan jalan yg semakin jem...dah minda ku menolak utk bermandi laut pada waktu tengahari.

* alasan : aku ni dah ler hitam...kompom-kompom leh bertambah rentung kalo mandi time matahari tegak atas kepala.

last-last...aku meronda saja di daerah PD tu. ntah cemaner...boleh plak masuk satu lorong perkampungan cina aku fikir... hari ni CNY..tapi rumah masing-masing tidak seceria rumah-rumah cina di bandor. ntah kenapa mereka sebegitu... kanak-kanak juga tidak kelihatan merayau-rayau. cuma ini saja yg aku berselisih disepanjang perjalanan di lorong perkampungan itu..... huhuhu...lembu jalan atas jalan raya. wakakka...ala-ala kat pantai timur lak aku rasa. bukan sekor okkkkkkkkkkkk...berekor-ekor. ni close up sket gambornyer.... bila betul-betul kat sebelah keter... cuns tu. siap ada lambang 'LOVE' kat paler dia. aku suspek ni musti tanda kelahiran...bertuah sungguh. senang mak dia cari kalo ilang kan kan kan??? aku siap say 'hye'... langsung dia tak layan. jangankan nak say 'hye' balek...senyum pun tidak. dia jeling kat aku lagi adalaa...aku taw laa time tu aku pakai baju kaler merah. tak yah laa nak jeling-jeling. tampor kang!!! hah yang ni plak...aku snap masa dua ekor dok berchenta dlm semak. ntah aper yg di diskusikan pun aku tak taw... cumer satu yg menarik perhatian aku...tanduk dua ekor ni di cat sebelah kaler merah, sebelah lagi kaler biru. ala-ala warna tema negeri Johor plak...walhal now di N9.
habes citer sesat kat perkampungan ni. aku kuar balek jalan utama. jalan punya jalan...tanpa hala tujuan...last-last sesat kat satu tempat lagi. ntah cengganer sampai kat Muzium Tentera Darat, Port Dickson. actually aku tak tau pun tempat ni sebenarnya muzium...
aku lebih tertarik pada 3 4 biji keter kebal tersadai tepi jalan tu, pastu ada 2 truck askar yg lamer...dan sbijik kapal terbang army... dan yg paling buat aku perasan itu kawasan army sbb bertentangan dgn muzium nih ada kuarters army.

hehehehe...nak jugak posing2 kat depan truck nih. aku memula nak gak hamek gambor kat keter kebal tu...walaupun jenis lamer, tapi dah leh dikategorikan sbagai antik. yer ker? cam tau jer aku ni jenis2 keter kebal. tapi itu bukan penghalang... yg menghalang adalah manusia yg tiba-tiba ramai berkunjung. ni yg buat aku makin pelik, masa aku sampai ada 3 bijik jer keter...termasuk keter aku. lepas aku snap 2 3 keping gambor, ramai plak yg masuk parking. ishhh...sebok benor diorg nih. dan yg paling aku bengang, leh pulak sorang pokcik tanyer aku..tempat ni tak bukak ke hari nie? bila waktu tempat ni beroperasi?
* hati berkata-kata : woi!!! ko ingat aku ni bukak payong information centre ker? tak nampak agaknyer mata diorg yg aku pun sibuk gantung SLR aku kat tengkuk.

tapi tak per...aku still leh cool dan senyum walaupun waktu itu sangat panassssssssssssssssss! aku jawab dengan baek... "pakcik boleh baca dan dpt tau sgala maklumat tadi di depan pintu masuk tu. silakan tengok sendiri. terima kasih.... " (dengan senyuman yg paling manis aku menjawab dan berlalu...agar hatinya tidak terluka)

hik hik hik...mesti dah berbakul aku kene kutuk ngan pakcik tuh. then leks ajer aku panjat truck ni untuk di adaptasikan dlm blog nih.... time nie ok ler clear. padahal kat depan truck tu...anak beranak pakcik tadi dah memekak nak bergambor cam aku jugak. ishhhh tensi! tensi! tensi! tak leh tengok org senang langsung..... seb baek sempat snap utk sbijik truck ni... hik hik hik cam klakor plak aku tengok truck nih... comei jew....


lastly sempat jugak capture berlatar belakangkan kapal terbang nih... ok laa kan wat kenang-kenangan...

lepas bergambor sakan kat muzium nih...balek hotel titon. petang baru kuar balek. nak mandi pantai okkkkkkkkkk..... oleh kerana sumer mandi. so no pikcer nak di share. smua dah jdi anak dugong...wakakakaka....

This entry was posted on 1:51 PM and is filed under .